تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معلمان و فرهنگیان یکی از گروه های مرجع و پایه هر شهر هستند چرا که هم آموزش و هم تربیت فرزندان ما را بر عهده دارد ، لذا باید روحیه ای با نشاط و فعال داشته باشند.

تا برنامه های هفته معلم در شان مقام معلم نباشد نمی توان ازمعلم ایجاد خلاقیت و نو آوری را در فضای آموزشی برای فرزندانمان انتظار داشته باشیم.

"معلمی یکی از پر زحمت ترین شغل هاست "این جمله را همه می دانیم و درک میکنیم چرا که زحمت آنها را در برخورد با فرهنگ ها و آداب های مختلف در کلاس و ... را در طی روزها مشاهده می کنیم . در این راستا هفته معلم باید با برنامه های ویژه و در شان معلم برگزار گردد، تا از زحمات یک ساله آن معلم تقدیر شود.

امروزه نباید معلم  از معلم تقدیر و تشکر کند بلکه جامعه باید به پاس خدمات معلم از معلم تقدیر کند. چنانکه مشاهده می شود در مدارس صالح شهر دانش آموزان و مدیران مدارس با تقدیم شاخه گلی از زحمات معلم تقدیر و تشکر می نمایند .

سایت ها ، مجلات ، وبلاگ ها و .. نیز رسالت اطلاع رسانی و حمایت از زحمات معلمین را دارند و این را مشاهده نموده ایم در نشریات و سایت های صالح شهر نیز این اطلاع رسانی چندین بار در سال های گذشته و امسال صورت گرفته ولی در این راستا مسئولین محترم صالح شهر هیچگونه برنامه ای برای تقدیر و تشکر از این قشر در سطح شهر نداشته ، ندارند و یا شاید نداشته باشند .

این در حالی است که در اولین نشریه شاهد صالح شهر در سال 1393 یکی از تلخ ترین موارد سال 92 تقدیر نکردن از مقام معلم عنوان شده بود. 



تاريخ : 5 / 2 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بامداد روز چهارشنبه مورخه 93/02/03در پی حادثه ای که در روبروی شهر صالح شهر اتفاق افتاد منجر به فوت یکی از جوانان صالح شهر گردید که در پی این حادثه مخاطبین این وبلاگ با ارسال پیام هایی درخواست پیگیری مسئولین قضایی جهت بررسی این حادثه نمودند تا بتواند مرهمی بر دل داغ دار این خانواده گردد .

مدیریت این سایت ضمن تشکر از مردم فهیم صالح شهر که در پی این حادثه دلخراش با این خانواده ابراز هم دردی نمودند از مسئولین امر تقاضای عاجل مینماید تا هرچه سریعتر پیگیر این پرونده گردند .



کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

در غم از دست دادن عزیزان به سوگ نشستن صبری میخواهد عظیم ،

جناب آقای منوچهر بهداروند ضایعه دردناک درگذشت خواهر زاده گرامیتان را بشما و خانواده محترمتان تسلیت عرض مینمایم از خداوند بزرگ برای شماصبر و شکیبایی و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم .

سردبیر نشریه شاهد صالح شهر

مسئول کانون فرهنگی هنری شاهد صالح شهر

 



تاريخ : 21 / 1 / 1393برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای شهرستان اطلاع داد که از این پس کلیه همشهریان محترم صالح شهری می توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام خود را در قبال هیچگونه وجهی به ایشان تحویل داده تا مراحل ثبت نام را انجام دهند . 

این عضو شورا هدف از انجام چنین کاری را کمکی هر چند ناچیز به خانواده های تحت پوشش کمیته ، بهزیستی و خانواده های کم درآمد اعلام نموده است .

تلفن : 09163048990

 



مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت  و هفته سلامت با همت مسئولین در مدرسه پروین اعتصامی صالح شهر  برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان مطالب و اشعاری در مورد سلامت انسان ها و روز سلامتی بیان کردند .

خانم شفیعی مدیریت این آموزشگاه ضمن تبریک این روز گفت : امیدواریم دانش آموزان عزیز معنی و مفهوم این روز را به خوبی درک کرده و بتوانند در تمام سال الگوی مناسبی در جهت حفظ سلامتی و رعایت بهداشت برای دیگران باشند . 

مدیر آموزشگاه در ادامه در خصوص مسائل بهداشتی ورعایت بهداشت فردی وعمومی با دانش آموزان صحبت نمود و از زحمات نمایندگان بهداشت  آموزشگاه تقدیر وتشکر بعمل آمد.



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با خانواده محترم شهید مهندس محمدپور در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر ویژه نوروز 93

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/d012-Dosdc1.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با دکتر پوربختیار محقق و پژوهشگر تاریخ و ایل بختیاری در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/b15e-6-11.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس جمهور بعد از اتمام جلسه امروز هیأت دولت با حضور در بین خبرنگاران، سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پس از پایان نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۹۳ به همراه حجت‌الاسلام المسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در حیاط ساختمان نهاد ریاست جمهوری در بین خبرنگاران حاضر شد و سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سال 1392 برای مردم صالح شهر ، سالی پر از فراز و نشیب و با طعم اتفاقات خوش و ناخوش بود.

سالی که خوشی آن پیشرفت و آبادانی صالح شهر که به همت مسئولین رقم خورده بود و ناخوشی آن درگذشت 12 تن از جوانان و دانشجویان و مهندسان این شهر کوچک بود.

بی گمان از هر شهروند صالح شهری این سوال پرسیده شود جوابی جز این دو نخواهد شنید . پیشرفت را در یک نگاه و با چرخ کوچکی در خیابان ها ، کوچه ها و فضاهای داخل و خارج شهر و ناخوشی را می توان در پنجشنبه آخر سال بر مزار این عزیزان دید و مشاهده کرد .  این سال با هر چه خوشی و ناخوشی در بر داشت ، گذشت ....

فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای ، که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. در سال نو، ۳۶۵ روز سلامتی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و عشق را برای مردم شهرستان گتوند بالاخص صالح شهر آرزومندم و امیدوارم در این سال بتوانیم بدی های گذشته را فراموش و خوشی های آن را با نام خاطره و تجربه در ذهن خود ثبت و ضبط بنمائیم.

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری مهندس رستمی شهردار صالح شهر در پیامی ضمن تبریک سال 1393 به همشهریان عزیز صالح شهر برای خانواده های 12 جان باخته تصادف آذر ماه صالح شهر از خداوند متعال صبر و شکیبایی را خواستار شد .

متن این پیام در زیر آمده است :

به نام ذات هستی بخش
آخرین روزهای سال 92 با تمام خوبیها وبدیها وبا تمام خاطرات وحوادث تلخ وشیرین در حال سپری شدن است
در آستانه سال نو وبهار طبیعت جا دارد ضمن تسلیت بمناسبت  ایام فاطمیه (س) از مردم خوب و غیور صالح شهر بابت همکاری در عمران وآبادانی شهر صمیمانه تشکر  نمایم وازخداوند منان که توفیق خدمتگذاری به مردم شریف را نصیبمان کرده سپاسگذارم.امیدوارم در سال جدید با استعانت از خداوند متعال وحمایت شما شهروندان  عوامل  شهرداری توفیق خدمت صادقانه را بیش از بیش به نحو مطلوب ارائه نمایند و از آنجائیکه شهرداری و مدیریت شهری مجموعه پیچیده ومتنوعی می باشد و اعتقادم بر این است که این مردم هستند که شهر را می سازند و در سایه همین مشارکت داشتن شهری زیبا وسالم و بانشاط و مطلوب را با برنامه ریزی و حمایت بی دریغ و تاثیر گذار اعضاء محترم شورای اسلامی شهر به پیش ببریم.
درپایان برخود لازم می دانم سال 93 و آغاز بهار طبیعت را به همشهریان عزیز تبریک عرض نموه و انشاءالله سالی پربار وسرشار از موفقیت وسربلندی برای تک تک شهروندان وهم میهنان عزیزم  آرزومندم. جا دارد در بهار طبیعت و آغاز سال نو فقدان جانگداز دوازده تن از همشهریان عزیز را که در سانحه دلخراش تصادف در آذرماه 92 جان خود را از دست دادند گرامی بداریم وبرای خانواده های این عزیزان از خداوند متعال صبر جزیل مسئلت نماییم.



تاريخ : 24 / 12 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته در حکمی از سوی دکتر رضایی سرپرست دانشکده علوم پزشکی خوزستان دکتر شهرام شیر خانی به عنوان سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر منصوب گردید



تاريخ : 23 / 12 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نشریه شماره 6 صالح شهر ویژه نوروز 1393 از شنبه توزیع خواهد شد .

در این شماره سعی شده است از ضعف های نشریات گذشته کاسته شد و بیشتر موضوعات مرتبط با مسائل روز در آن منتشر گردد .

در این شماره مطالبی از جمله : گفتگو با خانواده مهندس شهید محمدپور (ویژه روز مهندس) ، گفتگو با دکتر پور بختیار (ویژه اتفاقات فیلم سرزمین کهن) ، گفتگو با مسئول کانون های فرهنگی مساجد شهرستان (ویژه روز کانون ها و مساجد ) ، گفتگو با مسئولین هیئت ورزشی صالح شهر ، پیام تبریک عید نوروز از طرف مسئولین (ویژه نوروز 1393) ، توصیه ها و مسائل مربوط به مسافران نوروزی (ویژه نوروز 1393) ، جاذبه های گردشگری و شماره تلفن های ضروری (ویژه نوروز 93) ، بخش اهم اخبار صالح شهر ، بخش فناوری و دانش ، و ... وجود دارد که امیدواریم مورد قبول همشهریان و مسافرین نوروزی قرار بگیرد .

همشهریان عزیز صالح شهر جهت گرفتن اشتراک و دریافت نشریه شماره 6 می توانند با شماره 9163007367 تماس حاصل نمایند .



تاريخ : 18 / 12 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت بمنظور بازدید از بخش ها ،وامکانات بهداشتی ودرمانی صالح شهر امروز شنبه مورخ 92/12/17 بهمراه حاج آقا سادات ابراهیمی نماینده مردم شهرستانهای شوشتروگتوند،مسئولین شهرستان گتوند ،اعضاء شورای اسلامی وشهردار صالح شهر از امکانات بهداشتی ودرمانی صالح شهر بازدید بعمل آوردند.دکترامامی در گفت وگو با کارکنان ،مدیران درمانگاه و اهالی صالح شهر از نزدیک درجریان مسائل ومشکلات بهداشتی و درمانی صالح شهر قرار گرفتند.
مهندس رستمی شهردار صالح شهر در گفت وگو با دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با توجه به مسافت زیاد صالح شهر با شهرهای همجوار و  وجود نقطه حادثه خیز و حجم بالای ماموریت های ایستگاه اورژانس جاده ای خواستار افزایش امکانات درمانی  و اضافه کردن یکدستگاه آمبولانس به ایستگاه اورژانس جاده ای صالح شهر شد که مورد موافقت معاون وزیر قرار گرفت.



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برای مهندسین بن بستی وجود ندارد.

آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت

5 اسفند ماه سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین توسی و روز مهندس بر تمام مهندسین و دانشجویان کشور خاصه مهندسین صالح شهر مبارک باد. ان شاءالله زیر سایه امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی سربلند ، پیروز ، موفق و سلامت باشید .



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در نامه مشترک کارگردان، تهیه کننده، مشاور سریال سرزمین کهن و همچنین مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به معاون سیمای رسانه ملی نیز آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دارابی

معاون محترم سیما

سلام علیکم؛ با احترام؛ پیرو مسائل پیش آمده درخصوص قسمت های پخش شده از مجموعه سرزمین کهن توضیحات ذیل را به استحضار می رساند:

مجموعه سرزمین کهن روایتگر وقایع سیاسی اجتماعی و مذهبی تاریخ معاصر کشور است که در بستر قصه ای خانوادگی و درام نمایشی، تاریخ تحولات کشور را از شهریور 1320 تا بهمن 1357 به تصویر می کشد. کارگردان، نویسنده و عوامل این سریال با احترام کامل به نقش همه اقوام و مردم نواحی کشور در مبارزات تاریخی ملت ایران، حوادث این برهه از تاریخ کشور را از زاویه دید کودکی بنام رهی به تصویر کشیده اند که در خانواده ای با اصالت و از پدری متدین (حمید رضا بختیاری) که در روستا به ملارضا و آقاملا مشهور است متولد می شود و در بدو طفولیت در بمباران های نیروهای اشغالگر انگلیسی پدرش به شهادت می رسد. از آن پس رهی در کشاکش حوادث تلخ و شیرین روزگار در جستجوی هویت واقعی خویش است و در مسیر این داستان، این فرزند راستین ملت ایران، فریب جریانات سیاسی حاکم در آن مقطع تاریخ را نخورده و اصالت و هویت خود را در تاریخ معاصر کشور حفظ می کند.

دیالوگ های شخصیت های این داستان در نقش اردکانی و بختیاری بیانگر مجادله و کشمکش ها در حوادث دهه 20 شمسی است و در این سریال تنها اسامی رجال سیاسی آن برهه نظیر آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، دکتر فاطمی و شهید نواب صفوی از اسامی واقعی آنان اقتباس شده است.

در واقع رهی بختیاری نماد جوانی غیور، غیرتمند و تیزهوش ایرانی است. او فرزند راستین ملاحمیدرضا بختیاری است که از سویی اعتقاد راسخ دینی را از پدرش به ارث برده است و از سویی دیگر عشق به ایران را در دل می پرورد و در آخر در خانواده ای متدین مجذوب سلوک و منش امام خمینی (ره) شده و به نهضت او می گراید و در قالب قهرمان اصلی داستان، در نهضت انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.

بدیهی است احترام به همه اقوام شریف و متدین کشور از جمله مردمان متدین و نجیب و اصیل ایل بختیاری از اصول انکارناپذیر است و روند حرکت سریال بر همین مدار است.

بی تردید دست اندرکاران این سریال به هیچ وجه حتی در تصورات ذهنی خویش قصد کوچکترین بی احترامی به ساحت مردم شریف و پر افتخار بختیاری را نداشته اند. مشاهده قسمت های آتی این مجموعه تلویزیونی موید این واقعیت خواهد بود. با این وجود چنانچه پخش قسمت های اولیه این مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز بختیاری شده است،‌ مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنیم.

توفیقات روزافزونتان را از خداوند منان خواستاریم.

محمودرضا تخشید مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه _ محمد مسعود تهیه کننده سریال _ کمال تبریزی کارگردان سریال و عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی پروژه.



تاريخ : 20 / 11 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نقد یعنی پیدا کردن خوبی ها از میان بدی ها .نقد به یک اثر کمک میکند که ان اثر اعتبار یابد.اگر از یک کار یا یک مقاله ویا... انتقاد شود باعث می شود که نقاط بد آن کار مورد اصلاح قرار گیرد . نقد در هر زمینه اصول و قواعد خاص خود را دارد .کسی که اثری را نقد میکند منتقد نام دارد .منتقدان باید ریزبین دقیق وبا سرعت باشند . در نقد یک فیلم عواملی چون صدا تصویر نور بازیگران و... اهمیت دارند. فیلم های پر طرف دار بیشتر مورد نقد قرار میگیرند . منتقدانی که در روز نامه ها کار می کنند تمامی اخبار را مورد برسی قرار می دهندو به این نقد نقد ژورنالیستی میگویند.اما در بیرون کسانی منتقد هستند که تخصصی در زمینه های هنری داشته باشند. نقد های مثبت ومنفی: نقد مثبت یک اثر باعث پیدا شدن طرف دارانی برای یک اثر است.ولی نقد منفی باعث می شود که طرفداران به بحث ومجادله با منتقد یا منتقدان بپردازند... امروزه نقد در تمامی عرصه ها علمی فرهنگی سیاسی و...وجود داردواین نقد باعث پیشرفت اثر یا شخص می شود .البته در نقد باید به دیگران و نظر آنها احترام بگذاریم . نقد باید با رعایت اصول اخلاقی وبا دیدی کار شناسانه انجام شود.



تاريخ : 9 / 10 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-ایرنا-نخستین مرکز درمان اعتیاد با قرص متادون MMT توسط بخش خصوصی در شهرستان گتوند افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ محمد علی اسدیˈ دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند روز دوشنبه در حاشیه افتتاح از این مرکز گفت: این مرکز با حمایت رییس شبکه بهداشت گتوند و در راستای مصوبات شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند توسط دکتر محمدرضا محمدی در شهرک ولیعصر احداث شد.
ˈبیژن حسین پور ˈ رییس شبکه بهداشت گتوند نیز گفت : درمان با متادون بهترین روشی است که مورد تائید وزارت بهداشت می باشد زیرا فرد معتاد در این روش به تدریج تحت نظارت پزشک و روانشناس از اعتیاد رهایی پیدا می کند .
این مرکز درنوبت عصر پذیرای بیماران گتوندی می باشد.



تاريخ : 28 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مهر:مسوول روابط عمومی بیمارستان دزفول روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نوزاد که ششم آبان متولد شد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان این بیمارستان بستری بود.

فرهاد سخاوتˈ افزود: در این مدت یک تیم پزشکی در حال مراقبت از این نوزاد بودند ولی نوزاد به دلیل مشکلات جسمی فراوان فوت کرد.

نوزاد دو سر ایرانی درگذشت + عکسوی زنده نگه داشتن سیزده روزه این نوزاد ناقص الخلقه را یک پدیده نادر در علم پزشکی در جهان خواند و گفت: چنین نوزادانی معمولا چند ساعت پس از تولد می میرند اما این نوزاد دختر مدت زمان زیادی زنده ماند که در نوع خود بی نظیر است.

وی گفت: انتظار می رفت تیم پژوهشی از تهران و حتی خارج از کشور از این نوزاد برای مطالعه و پژوهش استفاده کنند ولی اینگونه نشد.

ˈفریدون جعفریانفرˈ مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز تاریخ فوت این نوزاد ناقص الخلقه را نوزدهم آبان عنوان کرد و گفت: تاخیر در اعلام خبر فوت این نوزاد ناشی از کم اهمیت دانستن این موضوع و عدم اطلاع به موقع خبر مرگ در بیمارستان است.

یک زن ۳۰ ساله در دزفول در روز ششم آبان و در سومین بارداری خود، نوزاد ناقص الخلقه ای با دوسر، یک قلب، دوریه، دوستون فقرات و یک لگن به دنیا آورد.



تاريخ : 7 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - نوزادی با دو سر روز دوشنبه در بیمارستان دزفول متولد شد.

 

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به خبرنگار ایرنا گفت:یک زن 30 ساله در سومین بارداری خود نوزادی با دوسر زایمان کرد که نوزاد متولد شده دارای دوسر، یک قلب، دوریه، و دوستون فقرات است که دارای یک لگن می باشد.

فریدون جعفریانفر افزود:حاصل این زایمان یک دوقلوی به هم چسبیده است که درجه چسبندگی آنها بالاست.

وی اظهار داشت:این نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمده و پزشکان امیدوارند بتوانند با اقدامات پزشکی به زنده ماندن این نوزاد کمک کنند.



تاريخ : 9 / 6 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر گفت: بدون ارائه کارت ملی امکان اهدای خون برای اهدا کنندگان وجود ندارد و به این دلیل متقاضیان کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

شهرام شیرخانی اظهار داشت: متقاضیان برای مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و اطلاعات آن‌ها به صورت الکترونیکی به سیستم جامع انتقال خون کشور وارد شود چراکه وارد کردن دستی اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این‌که باید اصل کارت ملی به همراه باشد، گفت: نمی‌توان در مرکز انتقال خون از کپی کارت ملی و یا شناسنامه استفاده کرد و باید اصل کارت ملی به همراه متقاضی باشد.

کمبود گروه‌های خونی در شوشتر احساس می‌شود

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر با اشاره به این‌که کمبود شدید بافت‌های خونی در شوشتر احساس می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم تا مردم برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با تاکید بر این‌که باید در اسرع وقت برای این مهم اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که مشکل بیماران در سطح شهرستان شوشتر با اهدای خون سالم‌ آن‌ها حل می‌شود و باید در این زمینه همکاری مردم بیشتر شود.

ماهانه 500 واحد خونی نیاز داریم

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر تاکید کرد: ماهانه بیش از 500 واحد خونی از همه گروه‌های موجود نیاز داریم و این واحدها به بیماران خاص به‌ویژه هموفیلی تزریق می‌شود.

وی تاکید کرد: کاهش اهدای خون متقاضیان در شوشتر باعث می‌شود تا تامین خون مورد نیاز برای این گروه‌های خونی قدری دشوار شود و مرکز انتقال خون شوشتر برای تامین نیاز بیماران با مشکل مواجه شود.

شیرخانی افزود: مردم باید برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و شهرستان شوشتر برای رفع نیازهای خونی شهرستان نیازمند استقبال بیشتر مردم است.

اهدای خون کاهش پیدا کرده است

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر گفت: اهدای خون در سطح شهرستان شوشتر به دلیل گرما و گذراندن ماه مبارک رمضان به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و به این دلیل از مردم خواهشمندیم در راستای اهدای خون اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند بازوی توانمند مرکز انتقال خون باشند و به این دلیل از آن‌ها خواستاریم تا در نوبت‌های اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و با اهدای خون سالم ما را یاری کنند.



تاريخ : 31 / 3 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
یک کارشناس تغذیه توصیه کرد، با نوشیدن آب میوه‌های تابستانی از خطر گرمازدگی در امان بمانید.
فرزاد بابایی اظهارکرد: در گرمای شدید سیستم بدن دچار تغییر می‌شود و شرایطی مشابه شرایط تب برای فرد ایجاد می‌کند که متابولسیم بدن وی را ۷ تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهد.
وی از دست رفتن آب بدن به دلیل تعریق را از جمله دیگر پیامدهای گرما برای بدن افراد عنوان و ادامه داد: همراه آب، مقدار قابل توجهی املاح و الکترولیت نیز از بدن فرد دفع می‌شود.
وی با بیان این که سدیم و پتاسیم مهمترین املاحی هستند که همراه آب در زمان گرما از بدن خارج می‌شوند، افزود: مواد دیگری چون آهن، زینک و کلسیم نیز ممکن است همراه آب دفع شوند که مقدار آن‌ها بسیار ناچیز است.
به گفته این کارشناس تغذیه، از دست رفتن آب و املاح تعادل آب و الکترولیت بدن را بر هم می‌زند و موجب کاهش حجم و فشار خون و به دنبال آن سردرد و سرگیجه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: میوه‌های فصل تابستان می‌توانند میزان آب و الکترولیت بدن را تنظیم کنند و بهتر است قبل از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، از آن‌ها استفاده کرد.
بابایی یادآور شد: خربزه، طالبی، هندوانه، زردآلو و ... می‌توانند تا حدی از بروز گرما زدگی جلوگیری کرده، چرا که سرشار از آب و املاح هستند.
این کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم استفاده از آب فراوان در روزهای بسیار گرم، ادامه داد: در شرایط عادی توصیه می‌شود هر فرد هشت لیوان آب در روز مصرف کند، اما این میزان نیاز در روزهای گرم بسیار بیشتر است.
وی اظهار کرد: لازم است در زمان گرمای شدید از مصرف آب خیلی سرد به شدت پرهیز شود، همچنین آب آرام و به صورت جرعه جرعه نوشیده شود.
بابایی با اشاره به باور غلط رایج بین مردم مبنی بر استفاده از نوشابه‌های گازدار در زمان گرما، افزود: این نوشابه‌ها نه تنها موجب رفع تشنگی نمی‌شود، بلکه با افزایش قند خون باعث بالا رفتن غلظت خون خواهند شد و به علاوه مواردی از پارگی مری در اثر نوشیدن نوشابه سرد در زمان گرما نیز گزارش شده است.
به گفته این کارشناس تغذیه، دانه‌های گیاهی از جمله خاکشیر و تخم شربت نیز می‌توانند در پیشگیری از گرمازدگی تا حدودی موثر باشند.


تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- اجرای طرح بسیج ملی ارتقا سلامت ایرانیان همزمان با سراسر کشور در شهرستان گتوند آغاز شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای اجرای این طرح چهار نفر از پرستاران نظام پرستاری شهرستان دزفول و پنج نفر از پرستاران جمعیت هلال احمر گتوند
مشارکت دارند.
این طرح در تمام ادارات و مراکز بهداشتی شهری و روستایی و نیز خانه های بهداشت اجرا می شود.
کارشناسان بهداشتی در راستای اجرای طرح بسیج ملی ارتقا سلامت ایرانیان علاوه بر کنترل فشار خون و وزن افراد بالای 30 سال ، اطلاعات لازم در خصوص نحوه کنترل فشار خون را به افراد آموزش می دهند.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صبح امروز نوزادی بدون پوست در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش متولد شده که تعجب همگان را برانگیخته است.

این نوزاد در قسمت‌هایی مانند پا پوست ندارد و به این دلیل باعث تعجب تیم مامایی و پزشکی بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این کودک صبح امروز در بیمارستان نظام مافی شوش به دنیا آمده است.

عبدالرحیم صائمی تصریح کرد: این نوزاد به دلیل برخی مشکلات خود از استفاده شیر مادر در شرایط کنونی محروم شده است و متخصصان بر این نظرند که فعلا نباید از شیر مادر استفاده کند. وی با اشاره به علائم تعجب برانگیز این نوزاد گفت: این نوزاد در قسمت لب‌ها، زبان و دهان نیز دارای برجستگی‌هایی شبیه تاول است که هنور دلیل خاصی برای این علائم کشف نشده است.



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
تار مو حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد سطح استرس در افراد مسن است که می توان از آن برای تعیین میزان خطر ابتلا به بیماری قلب در این افراد استفاده کرد.
به گزارش افکارنیوز، برخلاف آزمایش خون که میزان هورمون استرس را در یک نقطه خاص زمان مشخص می کند، آنالیز موی سر می تواند برای مشاهده سطح هورمون استرس کورتیزول در طول یک دوره چند ماهه مورد استفاده قرار گیرد.
این راهبرد به محققان امکان می دهد تا درک بهتری از تنوع سطح کورتیزول داشته باشند.
این مطالعه نشان داده است سالمندانی که در بلند مدت سطح بیشتری از هورمون استرس کورتیزول داشتند، احتمالا بیش تر به بیماری قلبی و عروقی مبتلا بودند.
"لورا ماننشیجن" مجری این تحقیقات از دانشگاه روتردام در هلند گفت: مطالعات ما حاکی است مانند فشار خون بالا یا چربی شکمی، افزایش سطح کورتیزول سیگنال مهمی است که میزان خطر بیماری قلبی را در افراد نشان می دهد.
به گفته وی و از آنجا که موی سر اطلاعاتی را درباره چگونگی تغییر سطح کورتیزول در طول زمان دریافت می کند پس بررسی موی سر می تواند ابزار بهتری برای ارزیابی خطر بروز بیماری قلبی باشد.
این مطالعه میزان کورتیزول را در یک گروه ۲۸۳ نفره بین ۶۵ تا ۸۵ ساله را بررسی کرد.
محققان از نمونه سه سانتی متری موی سر گرفته شده از مناطق نزدیک به پوست سر استفاده کردند و توانستند میزان کورتیزول را طی یک دوره سه ماهه اندازه گیری کنند.
افرادی که میزان زیادی کورتیزول در موی سر خود داشتند، بیشتر از سایرین سابقه بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، بیماری شریان محیطی و دیابت از خود نشان دادند.
این یافته ها نشان دهنده ارتباط مشخص بین افزایش مزمن سطح کورتیزول و بیماری قلب و عروق است.
kتایج این تحقیقات قرار است در نشریه The Endocrine Society`s Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (JCEM) منتشر شده است.


تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پروژه احداث بیمارستان 210 تخته‌خوابه جایگزین بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر متوقف شده و عملیات محوطه‌سازی بیمارستان گتوند نیز متاسفانه بسیار کُند پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: بیمارستان 210 تخته‌خوابه جایگزین بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر متوقف شده است و به مشکلات مالی برخورده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکلات این بیمارستان اقدامی عملی شود، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات نقدینگی این بیمارستان اقدامی عملی شود و در این راستا همه مسئولان به‌ویژه شخص وزیر بهداشت و درمان در این باره اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای این بیمارستان در بودجه جاری کشور اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات نقدینگی دولت در سال‌جاری تذکراتی به وزیر بهداشت در صحن علنی داده شده است و منتظر ترتیب اثر این تذکرات هستیم و از همه ظرفیت‌های نظارتی نماینده برای این مهم استفاده خواهم کرد.

 

*بیمارستان گتوند معطل افتتاح است

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان 32 تخته‌خوابه گتوند در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارد و باید در اسرع وقت تکمیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات این بیمارستان خریداری شده است، گفت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و تنها مشکل آن مسئله محوطه‌سازی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در اسرع وقت مشکلات این بیمارستان برطرف شود و برای بهره‌برداری آن سرعت عمل باید همراه شود تا مشکلات مردم در اسرع وقت برطرف شود.

 

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان شوشتر و گتوند هردو مصوبه هیئت دولت را دارند و مشکل خاصی برای احداث آن‌ها وجود ندارد.

 

*شهرهای تازه تاسیس شوشتر مشکلات بهداشتی متعددی دارند

 

سادات ابراهیمی با اشاره به مشکلات موجود در شهرهای تازه تاسیس شوشتر گفت: شهرهای گوریه، شرافت، سماله، سرداران، صالح‌شهر، جنت‌مکان، ترکالکی و... از نظر بهداشتی ارتقا نیافتند.

 

وی با اشاره به اینکه باید در اسرع وقت برای رفع نیاز‌ها در این مناطق اقدامی جدی انجام شود، گفت: باید برای ارتقای خانه‌های بهداشت به مراکز بهداشتی و تجهیز این مراکز اقدام شود.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روزنامه ی نورخوزستان: امروز، روز جهانی بهداشت و آغازین روز هفته سلامتی در ایران است، در این روز و هفته شاخصهای سلامتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، برای فراهم کردن زمینه های ارتقاء سلامت جامعه و افزایش مشارکت همگانی در امر سلامتی کوشش می شود و از د ست اندرکاران امور بهداشتی و درمانی تقدیر بعمل می آید.
سلامتی از مهمترین مسائل هر جامعه و اساس زندگی سالم و توسعه پایدار را تشکیل می دهد و لذا بمنظور ارتقاء سلامتی مردم جهان، در 18 فروردین 1327، بنا به پیشنهاد چین و برزیل، سازمان جهانی بهداشت پاگرفت و چند ماه بعد، با پیشنهاد ایران، روز تأسیس این سازمان، به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شد.
اگرچه در گذشته سلامت تنها در عدم وجود بیماری جسمی خلاصه می شدو نظام سلامت بر محور درمان می چرخید و در بسیاری از کشورها و از جمله در کشور ما هنوز هم در تأمین سلامت مردم بر بهره گیری از داروها و تجهیزات گرانقیمت پزشکی تأکید میشود، امّا امروزه سلامتی تنها در نبود بیماری جسمی و تأمین سلامت تنها در درمان، آنهم درمانهای پرهزینه خلاصه نمی شود، بلکه آنچه مورد نظر است مجموع سلامتی جسمی، روانی، منزل، محل کار، ارتباطات اجتماعی، محیط زیست و مانند آنست که سلامتی کامل جامعه از آن حاصل می گردد و زیربنای اصلی اعمال عبادی، فعالیتهای اقتصادی و پیشرفت پایدار خواهد بود و دستیابی به سلامت کامل که تأمین رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی را شامل می شود و دامنه ای بسیار وسیع دارد جز با رعایت بهداشت یعنی بکارگیری علم و هنر پیشگیری از بیماریها، در همه ابعاد آن، میسر نیست.
سازمان جهانی بهداشت که معمولاً اهداف بهداشتی خود را در قالب کنترل و آموزش بهداشت عمومی، سالم سازی محیط زیست و ایجاد و تقویت خدمات درمانی برای تأمین حداکثری امکانات بهداشتی تعقیب می کند، به منظور یادآوری اهمیّت مسأله بهداشت و جلب مشارکت همگانی، با انتخاب موضوعی مهم که پیام آور بهداشت و سلامتی برای جوامع بشری است و ارسال یک پیام، روز جهانی بهداشت را گرامی میدارد.شعار انتخاب شده امسال برای روز جهانی بهداشت"فشار خون را جدی بگیریم" است تا ضمن آشنا شدن مردم با این بیماری خطرناک که یک سوّم بزرگسالان جهان با آن دست بگریبانند و از عوامل اصلی سکته های قلبی و مغزی است، راههای پیشگیری آسان و کاهش سرانه درمان آن آموزش داده شود.
اهمیت مسآله بهداشت و سلامتی، و نقشی که انسانهای سالم در پیشبرد اهداف جامعه ایفا می کنند ایجاب می کند که ضمن تمرکز بر معرفی شاخصهای بهداشتی و آموزش مردم در این زمینه در روز جهانی بهداشت و هفته سلامتی، تنها به این روز و هفته اکتفا نشود و در تمام طول سال مسأله سلامتی و راههای ارتقاء آن در دستور کار دستگاههای مختلف قرار گیرد.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم توصیه کرد مطابق شعار امسال سازمان بهداشت جهانی فشار خون را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی اقتصاد ظهر امروز شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: هیئت ایرانی در سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و به همین نسبت هم وظیفه ما در برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت بیشتر و سنگین تر می شود.

وی افزود: «فشار خون را جدی بگیریم» عنوان شعار امسال  سازمان جهانی بهداشت است به همین دلیل این شعار یکی از محورهای برنامه های هفته سلامت در سال جاری در استان خوزستان به شمار می رود.

اقتصاد تصریح کرد: هر ساله 7.5 میلیون مرگ و میر بر اثر فشار خون بالای افراد به وقوع می پیوندد که این آمار 12.8 درصد از مرگ و میر سالانه در جهان را شامل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز  عنوان کرد: تخمین های بین المللی نشان می دهد که 1.3 افراد میانسال به فشار خون بالا مبتلا هستند. همچنین 51 درصد از سکته های مغزی منجر به مرگ بر اثر فشار خون بالا به وقوع می پیوندند و 45 تا 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری قلبی در اثر فشار خون بالا از دنیا می روند.

اقتصاد تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در سال 1390 در شهر  تهران بر روی 15 هزار نفر صورت گرفت؛ مشخص شد که 20 درصد افراد بزرگسال و 12.7 درصد از  کودکان به درجاتی از فشار خون بالا مبتلا هستد که این وضع می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد.

وی گفت: به علت افزایش فشار خون بالا به افراد توصیه می شود که به صورت دوره ای فشار خون خود را بررسی کنند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین اظهرا کرد: در هفته سلامت برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشنواره غذا، مسابقات فرهنگی در سطح دانشگاه، عیادت از بیماران و سایر پروژه های دیگر  به صورت پراکنده در استان انجام می شود.

وی افزود: شروع مراسم های هفته سلامت با نواختن زنگ سلامت در صبح روز 18 فروردین در مدارس و آموزشگاه ها آغاز می شود.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت کشور مبتلا به فشار خون است، اعلام کرد: فشارخون ، سومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود.

به گزارش زلال نیوز ، ˈفاطمه رخشانیˈ روز دوشنبه در نشست خبری هفته سلامت (18 تا 24 فروردین سال 92) گفت: از هر پنج نفر از افراد بالای 30 سال در کشور ، یک نفر مبتلا به فشارخون است و 50 درصد مبتلایان به فشارخون از بیماری خود اطلاع ندارند.
وی افزود: نیمی از مبتلایان به فشار خون تحت درمان و نیمی دیگر از آنان داروهای خود را به درستی مصرف نمی کنند.
رخشانی با بیان اینکه جمعیت شهری کشور دو برابر جمعیت روستایی به فشار خون مبتلا است، افزود: فشارخون یکی از دلایل اصلی سکته های مغزی در کشور است.
رخشانی تصریح کرد هر روز دنبال راه اندازی تخت های مراقبت های ویژه ICU و CCU در کشور هستیم درحالیکه باید ببینیم مردم به چه دلیلی بخاطر این عارضه ها بستری می شوند.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گرما زدگی بیشتر در آب و هوای گرم و بعد از فعالیت‌های سنگین رخ می‌دهد، و سالخورده‌ها، شیرخواران و کودکان، ورزشکاران و سربازان بیشترین افرادی هستند که در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند .

به گزارش خبرآنلاین،وزارت بهداشت در اطلاعیه ای شیوه های درمان گرمازدگی را اعلام کرده است:
- وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، آب زیادی بنوشید.
- موقعی از روز را که هوا خیلی گرم است (مثل سر ظهر و بعد از ظهر) در منزل یا یک جای خنک استراحت کنید و بیرون نیایید.
- وقتی جلوی آفتاب کار می کنید، روی سرتان کلاه بگذارید که بهتر است لبه دار باشد تا روی صورتتان سایه ایجاد کند . سر شما نسبت به گرما حساس است.
- در هوای گرم لباس های گشاد ، نازک و رنگ روشن بپوشید. لباس کتان از همه بهتر است ، زیرا باعث می شود هوا به راحتی از آن عبور کند و عرق شما خشک شود.
- سعی کنید وعده های غذایی تان را سبک و به مقدار کم میل کنید.
- در آب و هوای گرم یا مرطوب فعالیت شدیدی انجام ندهید به خصوص اگر به این آب و هوا عادت ندارید.
- به میزان کافی بخوابید و میوه‏ها و سبزی‏های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبیق دهد.
- بدن خود را خنک نگه دارید. اگر می‏توانید جلوی آفتاب نروید، در سایه راه بروید یا از یک سایبان مثل ‏چتر استفاده کنید، کرم ضدآفتاب بزنید، سعی کنید فعالیت‏ها و کارهای بیرون خود را در اوقات خنک‏تر روز انجام دهید.
- ورزش و فعالیت بدنی کمتری در گرما انجام دهید، مخصوصاً اگر باعث می شود عرق زیادی کنید.
- همیشه آب و مایعات کافی بنوشید. حداقل 3 لیتر در روز مایعات بنوشید و اگر میزان فعالیت‏تان زیاد است، کم‏کم آن را به 4 تا 5 لیتر برسانید. اگر فعالیت‏ ورزشی شدید دارید یا خیلی عرق می‏کنید، مصرف آب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به ازای هر یک ساعت ورزش، یک لیتر نوشابه‏های ورزشی که حاوی الکترولیت‏ها و املاح هستند، را استفاده کنید.
- از مصرف داروهای آمفتامین، آنتی هیستامین ، ضدافسردگی‏ها و سایر داروهایی که روی اعمال حیاتی بدن شما تاثیر می‏گذارند، خودداری کنید.
- کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‏های پوستی و غدد از گروه های مستعد برای ابتلا به بیماری‏های ناشی از گرما هستند.
- اگر فردی در اثر گرما دچار تهوع، گیجی، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز یا سرد و مرطوب، تب ، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس شد، او را هر چه سریع‏تر به بیمارستان یا درمانگاه برسانید. گرما‏زدگی شدید، می‏توند فرد را بکشد.

 



تاريخ : 24 / 12 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
افزایش تعداد گلبول های قرمز در واحد حجم که با علائمی مثل ضعف و بی حالی، سر درد، خارش پوست و تنگی نفس همراه است را غلظت خون می گویند.
دکتر حاجی بیگی، رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  افزایش تعداد گلبول های قرمز در واحد حجم را غلظت خون می گویند و چنانچه هموگلوبین در مردان بالاتر از 18 و در زنان فراتر از 16 گرم در سی لیتر باشد غلظت خون گفته می شود.

وی افزود: این وضعیت می تواند بصورت اولیه و ناشی از بیماری پلی سیستمی ورا باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند: کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بیماری های ریوی، ارتفاع بالا، شانت های داخل قلبی، اختلالات مربوط به هموگلوبین، کشیدن سیگار، افزایش تولیدن اریتروپویتین و تومورها باشد.

حاجی بیگی تصریح کرد: افزایش غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگها می شود که با گر گرفتگی اندامهایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی یا قلبی خواهد شد.

* خارش پوست بعد از استحمام از علائم غلظت خون است
رئیس سازمان انتقال خون تصریح کرد: در مورد علائم غلظت خون باید گفت که در بعضی از افراد علائمی مشاهده نمی شود، سایر مشکلات مانند ضعف و بی حالی، سر درد، سبکی سر، اختلال بینایی و تنگی نفس، خارش پوست به ویژه پس از استحمام، قرمزی صورت و ریه های برجسته چشمها، بزرگی کبد و طحال شایع است.

وی افزود: دردهای استخوانی و در مراحل بعد بروز نقرس و سنگ کلیوی می تواند با غلظت خون بروز کند.

حاجی بیگی در مورد درمان غلظت خون اذعان داشت: درمان عبارت است از درمان عامل زمینه ای، پرهیز از سیگار و محیط آلوده، مصرف مایعات زیاد (مصرف حداقل روزی 8 لیوان مایعات و درمان های دارویی)

وی گفت: در فصل خون، خون گرفته شده از بیمار بلااستفاده است و هیچگاه سیاهی خون دلیل بر غلظت آن نیست و طی انجام آزمایشات می توان به این نتیجه رسید، چون خونی که از فرد گرفته می شود از ورید است و خون وریدی به دلیل کمبود اکسیژن اغلب تیره است.