امیر حسین رحیمی نیا: توزیع نهال رایگان بمناسبت هفته منابع طبیعی
تاريخ : 17 / 12 / 1393برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امیر حسین رحیمی نیا رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند در خصوص اهمیت درخت و درختکاری گفت : درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است.درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد.

امیر حسین رحیمی نیا با حضور در نماز جمعه و مدارس شهرستان و توزیع نهال رایگان اظهار داشت :

درختكاري يكي از سنت هاي پسنديده اي است كه در دين مبين اسلام بويژه از سوي پيامبر”ص” وائمه معصومين “ع”  سفارشهاي موكدي بر آن شده است.پيامبرگرامي اسلام”ص” درمورد درخت فرمودند:

 هركه درختي بنشاند خدا به اندازه ميوه اي كه ازآن درخت برون مي شود،پاداش براي وي ثبت ميكند.

ایشان در ادامه افزود : تاكيدات بسيار و سفارشهائي زیادی در اسلام بر ضرورت حفظ ونگهداري از درختان شده است . و انتظار میرود در ایام پیش رو خصوصاً تعطیلات نوروزی بتوانیم حافظان خوبی برای درختان باشیم .

همزمان با روز درختکاری وهفته منابع طبیعی ،فرماندار ، بخشدار مرکزی ودیگر مسئولین گتوند باحضور درمنطقه آب بید گتوند چند اصله نهال کاشتند.

سیدمجید صالحی فرماندار شهرستان گتوند" در آیین کاشت درخت در شهرستان گتوند اظهار کرد: درخت‌کاری نباید در یک روز و هفته خاص خلاصه شود بلکه باید فرهنگ درخت‌کاری همواره در جامعه ساری و جاری باشد تا در فرهنگ‌سازی حفاظت و نگهداری از درختان و جنگل‌ها موفق باشیم.

 فرماندارگتوند با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب در این رابطه است، افزود: درخت‌کاری در ایران اسلامی از پشتوانه تاریخی و با قدمت فراوان برخوردار است که باید در این راستا بیش از گذشته تلاش کنیم.

صالحی بیان کرد: نهضت درخت‌کاری از مسائل مهمی است که در راستای توسعه فضای سبز، جلوگیری از گرد و خاک، ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش خاک نقش موثر و تعیین‌کننده دارد که اجرای این طرح، نیازمند عزم اجتماعی و همکاری مردم است.

صالحی افزود: ترویج و توسعه منابع طبیعی و استفاده بهینه از این ثروت خدادادی از مسائل مهمی است که باید در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی نیازمند عزم ملی است و به تنهایی و بدون استفاده از مردم و سایر ادارات نمی‌توان موفق عمل کرد.

فرماندار گتوند در پایان با اشاره به وجود ریزگردها در جنوب کشور یادآور شد: با کاشتن درختان تاحدود زیادی می توان با این پدیده مقابله کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: