رئیس محیط زیست گتوند : سوءمدیریت و نگهداری نامناسب باغ مرکبات کشت و صنعت شوشتر

رییس محیط زیست گتوند: کشت و صنعت کارون باغ مرکبات دو هزار هکتاری را تخریب کرد

اهواز- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گتوند از اقدام دوباره شرکت کشت و صنعت کارون برای تخریب باغ مرکبات دو هزار هکتاری در این شهرستان خبر داد و خواستار جلوگیری از قطع درختان این باغ شد.

عبدالحسین کریمی دوشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت کارون از حدود 30 سال پیش زمینی با مساحت بیش از 140 هکتار را به باغ مرکبات تبدیل کرده است که این باغ از دو سه سال پیش به دلیل سوءمدیریت و نگهداری نامناسب دچار مشکلاتی شده است.
وی افزود: شرکت کشت و صنعت قصد دارد با تخریب این باغ آن را به مزرعه تبدیل کند.
کریمی اظهار کرد: تیر امسال تخریب یک هکتار از این باغ با قطع 200 اصله درخت آغاز شد که با پیگیری محیط زیست و تذکر جهاد کشاورزی تخریب متوقف شد.
وی اضافه کرد: این شرکت تخریب را از دیروز دوباره آغاز کرده و حدود یک هکتار از درختان این باغ را قطع کرده است.
این مقام مسول با بیان اینکه در این باغ مرکبات، بیش از دو هزار اصله درخت وجود دارد گفت: علاوه بر اشتغال و تولید، با توجه به اینکه استان در شرایط خشکسالی قرار دارد این باغ در کاهش اثرات ریزگرد و تلطیف هوا بسیار موثر است.
وی با تاکید بر توقف تخریب این باغ مرکبات، افزود: این باغ هم اکنون تبدیل به زیستگاه جانوران و پرندگانی است که در معرض خطر هستند از جمله انواع شاهین و سه مورد از گربه سانان که با تخریب باغ در معرض نابودی قرار می گیرند.
کریمی احیای این باغ را خواستار شد و افزود: طرح احیای این باغ ظرف مدت چهار سال را پیشنهاد داده ایم تا ماهیت آن حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف به شمار می آید، برخورد حقوقی با این تخریب را بر عهده جهاد کشاورزی دانست.
کریمی شرکت کشت و صنعت کارون را جزو صنایع آلاینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه باغ مرکبات حدفاصل صالح شهر و شرکت کشت و صنعت قرار دارد، حفظ آن اثرات زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
صالح شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند در23 کیلومتری غرب این شهرستان در کنار جاده منتهی به شهرستانهای دزفول – شوشتر قرار دارد.
در دهه 50 طرح توسعه کشاورزی استان خوزستان و ایجاد طرح های صنعتی و کشاورزی زمین های این منطقه برای کشت نیشکر از طریق ایجاد کشت و صنعت کارون مدنظر قرار گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: