کاهش کنترل والدین بر فرزندان ، ضعف اعتقادی و تاثیر هم سن وسالان از مهمترین عوامل گرایش به اعتیاد

به نقل از گتوند نیوز : به مناسبت آغاز هفته‌ی مبارزه با مواد مخدر، سید مجید صالحی فرماندار گتوند با حضور در نماز جمعه در سخنانی گزارشی از عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گتوند را ارائه کرد.

IMG_5293_002سید مجید صالحی فرماندار گتوند امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: مواد مخدر و استفاده از روان‌گردان‌ها منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی در شهرستان است و با کاهش گرایش به مواد مخدر می‌توان تعداد زیادی از معضلات اجتماعی را حل کرد.

صالحی در ادامه افزود: درآمد حاصل از مواد مخدر در دنیا بعد از نفت، فروش اسلحه و توریسم در رده‌ی چهارم جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نوع روان‌گردان شناخته‌شده است گفت: علی‌رغم شعارهای آمریکایی‌ها در مبارزه با مواد مخدر می‌بینیم حضور آمریکا در افغانستان نه تنها باعث کاهش تولید مواد مخدر در این کشور نشد بلکه تولید آن را نیز افزایش داد و امروزه حرکت تولیدکنندگان مواد مخدر به سمت مواد مخدر صنعتی مانند شیشه رفته است.

وی همچنین با بیان آمارهایی در این خصوص گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور به عنوان همسران و فرزندان افراد معتاد درگیر این موضوع هستند و روزانه ۱۰ نفر در کشور جان خود را به دلیل اعتیاد از دست می‌دهند.

فرماندار گتوند در ادامه علل گرایش به مواد مخدر را برشمرد و گفت: کاهش کنترل بر فرزندان بخصوص نوجوانان و جوانان، ضعف اعتقادی، تأثیر هم سن و سالان، بی اطلاعی از پیامدهای استفاده از مواد مخدر  و کمبود مراکز مشاوره‌ای از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف کنندگان مواد مخدر است.

سید مجید صالحی در پایان برخی اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال ۹۴ تا کنون را به شرح زیر برشمرد: برگزاری ۱۴ جلسه‌ی شورای مبارزه با مواد مخدر، کشف و ضبط ۴ کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری ۱۹ خرده فروش، دستگیری ۸۰ معتاد برگزاری چندین نمایشگاه و مانور و توزیع بروشورها و بنرها با موضوعیت و محوریت مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات این شورا بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: