اعلام زمان و مکان برگزاری نماز عید فطر در صالح شهر
تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت السلام والمسلمین داور نیا امام جماعت محترم مسجد جامع صالح شهر در گفتگویی با ما ضمن قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمان روزه دار علی الخصوص زنان و مردان صالح شهر گفت : در صورت اعلام رسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و روئیت هلال ماه فردا چهارشنبه نماز عید فطر برگزار میگردد .

حاج آقا داور نیا در ادامه افزود : نماز عید فطر در صالح شهر همزمان با سایر شهرهای استان و کشور راس ساعت 7:00 صبح در محل مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد .

ایشان در سوالی که آیا به طور قطع فردا روز عید فطر هست نیز گفتند : اعضای دفتر استهلال مقام معظم رهبري در نشستی اظهار داشتند که بیش از 150 گروه در مناطق مختلف کشور برای رویت هلال ماه شوال مستقر شده اند و تصریح کردند: در صورت مساعد نبودن شرایط جوی و رویت نشدن هلال ماه در غروب روز سه شنبه، عید فطر پنج شنبه خواهد بود و موضوع به اطلاع مردم شریف خواهد رسید  و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ماه در غروب روز سه شنبه دیده می‌شود. 

امام جماعت مسجد جامع صالح شهر در ادامه درباره فضیلت خواندن این نماز بیان داشتند : نماز عید فطر نمازی است که مسلمانان در روز عید فطر می‌خوانند. این نماز در سال اول هجرت واجب شد و مسلمانان در زمان حضرت محمد(ص) ، به جماعت در این نماز شرکت می‌کردند. این نماز پس از فوت پیامبر، برای مسلمانان سنت موکده دانسته می‌شود.

 این نماز در زمان حضور امام شیعه واجب است و باید به جماعت خوانده شود، و در غیراین‌صورت مستحب است.

ایشان در پایان از تمامی مردم روزه دار صالح شهر اهم از مردان و زنان خواست تا در این نماز حضور یابند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: