3 زیارتگاه در مخزن سدگتوند غرق می‌شوند
تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر تملکات سد گتوند علیا گفت: با آبگیری کامل سد گتوند علیا، 3 زیارتگاه در مخزن این سد به زیرآب می‌رود.

به گزارش سلام گتوند شهرام محتشم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: در فازهای بعدی آبگیری سد گتوند، سه زیارتگاه در مخزن این سد به زیر آب می‌رود و شرایط لازم برای مستغرق شدن این زیارتگاه‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی تملک شده‌اند، افزود: این سه زیارتگاه از سوی شرکت آب و نیروی ایران در توافقی با سازمان اوقاف و امور خیریه خریداری شده‌اند.

محتشم خانی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی قدمگاه هستند، افزود: این زیارتگاه‌ها از سند تاریخی و دینی مستحکمی نیز برخوردار نبوده‌اند.

مدیر تملکات سد گتوند علیا خاطر نشان کرد: هزینه اراضی این زیارتگاه‌ها با احتساب عرصه و اعیان آنها به اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تملکات در محدوده مخزن سدگتوند در حال انجام است، افزود: بر اساس قانون اراضی مخزن سدگتوند خریداری می‌شود و هرچه که قانون در نظر گرفته باشد به مالکان پرداخت می‌شود.

مدیر تملکات سد گتوند علیا با اشاره به اینکه سدگتوند علیا با چند مشکل مواجه است، از جمله این مشکلات را محرز نبودن مالکیت افراد، وجود مشاجره بین مالکان موروثی، ادعای بی‌محتوای برخی درباره مالکیت اراضی بدون ارائه سند و نبود انحصار و وراثت برخی اراضی به ارث رسیده نام برد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 250 میلیارد ریالی برای تملکات این سد اعتبار هزینه شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برای توافق با مالکان می‌توان تا بیش از 15 درصد از قیمت تعیین شده از سوی شورای سه نفره به مالکان پرداخت کرد که در بیشتر موارد نیز از این اختیار استفاده شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: