رفع کامل مشکلات عشایر در خوزستان
تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس خواستار شد

رفع کامل مشکلات عشایر در خوزستان

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع کامل مشکلات عشایر در استان خوزستان شد و گفت: باید مشکلات عشایر را در همه زمینه‌ها به ویژه تامین علوفه برطرف کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: عشایر در شرایط کنونی دچار مشکلات زیادی هستند و باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد و مسئولان در این باره برنامه‌ریزی کاری داشته باشند.وی با اشاره به تاثیرگذاری عشایر بر تولیدات پروتئینی در استان خاطر نشان کرد: عشایر در تولید مواد پروتئینی از قبیل گوشت دام‌های سبک و سنگین نقش بسیار زیادی دارند و برای حفظ جایگاه استان در این بخش و حمایت از تولیدکنندگان در این زمینه باید از عشایر حمایت شود.

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عشایر در هشت استان کشور با حدود 2 میلیون راس دام سبک حضور دارند که بخش زیادی از تولیدات داخلی کشور را تامین می‌کنند.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: دام‌های سبک عشایر 37 درصد دام‌های سبک استان و 9 درصد دام‌های سبک کشور را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی بیش از 18.2 درصد گوشت قرمز استان خوزستان توسط دام‌های عشایر تولید می‌شود که این خود اهمیت رفع مشکلات عشایر را بیش از پیش نشان می دهد.وی خاطر نشان کرد: باید برای رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و عشایر با برنامه‌ریزی جامع‌تری اقدام شود تا در این باره با مشکلات مواجه نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان خوزستان یکی از استان‌های عشایر پذیر کشور است که از ابتدای پاییز تا اوایل بهار عشایر را در خود جای می‌دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: