هیئت دولت هفته آینده به خوزستان سفر می کند
تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
سید جعفر حجازی پیش از ظهر شنبه در شورای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: کارگروه کشاورزی هفته آینده با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه خواهد داد تا مشکلات طرحهای کشاورزی این استان با حضور رئیس جمهور و احتمالا وزیر کشاورزی مورد بررسی قرار بگیرد.
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه هفته‌آينده هيات دولت طي سفر استاني در خوزستان حضور مي‌يابد، جلسه بعدي كارگروه طرح توسعه كشاورزي با حضور رييس‌جمهور برگزار خواهد شد.
 سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه كشاورزه كه امروز (24 فروردين‌ماه) در محل استانداري برگزار شد، عنوان‌كرد: سازمان جهاد كشاورزي و معاونت برنامه‌ريزي استانداري بايد با مديران جهاد كشاورزي شهرستان‌ها و فرمانداري هماهنگ باشند تا طرح‌هاي مصوب جديد را به ستاد استاني ابلاغ كنند. اين امر در جذب منابع اعتباري به ما كمك مي‌كنند.
وي افزود: با توجه به اين‌كه بانك كشاورزي در چند روز اخير طرح‌هاي كشاورزي زيادي را به مرحله پرداخت رسانده، بايد آمار و اطلاعات طرح‌هاي جديد را از بانك كشاورزي گرفته و به‌كارگروه استاني ابلاغ شود.
استاندار خوزستان اظهارداشت: تشكيل كارگروه كشاورزي با حضور هيات دولت فرصت خوبي است و هرچه پرونده‌هاي پرداختي بيشتري ارائه شود، اعتبارات بيشتري جذب خواهد شد.
حجازي بيان‌كرد: بخش تعاون و اداره‌كل شيلات بايد تكليف مجتمع‌هاي شيلاتي آزادگان و شهيد احمديان را با برداشتن موانع و مشكلات روشن كند. هم‌اكنون 5 هزار هكتار طرح شيلاتي در خوزستان وجود دارد كه هنوز به نتيجه نرسيده است.
وي ادامه‌داد: سال‌گذشته 18 هزار تن ماهيان گرمابي در استان توليد شد و اين در حالي است كه امسال 38 هزار تن ار اين نوع ماهيان به توليد رسيد. با وجود استعدادها و قابليت‌هاي استان در اين زمينه، با راه‌اندازي مجتمع‌هاي شيلاتي، توليد ماهيان گرمابي به 50 هزار تن خواهد رسيد كه اشتغال و درآمد بالايي را به دنبال خواهد داشت.
همچنين كيخسرو چنگلوايي، رييس جهاد كشاورزي خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: تاكنون 8 هزار و 523 طرح مصوب شده و 7 هزار و 777 طرح به ارزش بيش از 7 هزار و 224 ميليارد ريال جهت پرداخت به بانك‌هاي عامل معرفي شدند.
وي گفت: 6 هزار و 234 طرح به ارزش 3 هزار و 636 ميليارد ريال نيز به مرحله‌ي عقد قرارداد رسيده و مبلغ تسهيلات پرداختي به 5 هزار و 405 طرح، بيش از 2 هزار و 689ميليارد ريال است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: