کوهنوردان گتوندی بر فراز دماوند
تاريخ : 3 / 6 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز دو کوهنورد گتوندی موفق به فتح قله ی دماوند شدند.

حسین فتاحی در گفتگو با گتوندنیوز گفت : من و صابر ظهراب زاده دو نفری بودیم که به عنوان کوهنوردان شهرستان گتوند به هیئت منتخب کوهنوردان استان برای فتح دماوند دعوت شدیم .

این کوهنورد گتوندی با بیان جزییاتی درباره ی این کوهنوردی یادآور شد : این کوهنوردی 5 روز به طول انجامید که از تاریخ 28 مرداد تا 1 شهرویور ادامه داشت .

وی درباره ی نحوه ی این صعود توضیح داد و گفت : روز اول ساعت 2:20 ظهر از پای کوه شروع به حرکت کرده و ساعت 8:20 شب به ارتفاع 4200 متر رسیدیم و پس از استراحت چند ساعت روز بعد جهت هم هوایی تا ارتفاع 5200 متر صعود کرده و به ارتفاع 4200 متر بازگشتیم که این هم هوایی 6 ساعت به طول انجامید و بالاخره مرحله ی آخر را فردای آن روز ساعت 3 عصر حرکت کردیم و ساعت 10 شب به قله ی دماوند رسیدیم .

فتاحی دلیل گرایش به ورزش کوهنوردی ، را علاقه ی بسیار زیاد و نوعی عشق به این ورزش بیان کرد و گفت هرکس ورزش کوهنوردی را برای یک بار تجربه کند دیگر نمی تواند این ورزش را ترک کند .

وی به برخی از جاذبه های کوه دماوند اشاره کرد و گفت : این کوهنوردی ، یک کوهنوردی صرف نیست و به نوعی گردشگردی و مسافرت محس.ب می شود و افراد با سنین مختلف از 10 ساله تا 70 ساله از آن لذت می برند . آبشار یخی ، ابرهایی که 2000 متر از شما پایین تر هستند ، نمای دماوند ، مسلط بودن بر دریاچه ی لار و .. از جاذبه های فوق العاده زیبای این کوه هستند .

لازم به ذکر است ، هیئت منتخب کل خوزستان 40 نفر و به مسئولیت عادلی و مسئولت فنی سعیدی تشکیل شده است که از تمامی شهرهای استان در آن شرکت کرده اند ، که سهمیه ی شهرستان گتوند 2 نفر بوده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: