وهابیت از گسترش تشیع در هراس است
تاريخ : 6 / 6 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکی از علمای شیعه الجزایری گفت: وهابی‌ها از گسترش تشیع بیمناک هستند زیرا می‌دانند اگر مکتب اهل بیت(ع) گسترش یابد مشروعیت آن‌ها از بین رفته و چیزی برایشان باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیخ فضیل الجزائری دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهادت شیخ حسن شحاته که در حسینیه شهدای قم برگزار شد اظهار کرد: شیعیانی که در کشورهای اسلامی و عربی زندگی می‌کنند هر لحظه منتظر هستند که دستگیر شوند یا در حملات تروریستی به شهادت برسند.

وی افزود: پس از بیداری اسلامی دولت‌هایی در کشورهای عربی شکل گرفت که دارای نگاه تردید آمیز توأم با شک به شیعیان هستند.

این عالم الجزایری با بیان اینکه حکومت‌ها باید دارای مشروعیت عمومی باشند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند گفت: مشروعیت حکومت اهل بیت(ع) با دلایل متقن ثابت شده و به همین دلیل شیعیان امروز مشروعیت حکومت‌های موجود در کشورهای عربی را زیر سئوال می‌برند.

وی ادامه داد: شیعیان بدون اینکه به زور و خشونت متوسل شوند مشروعیت برخی گروه‌های سیاسی حاکم در کشورهای عربی را زیر سئوال می‌برند و این بهترین شیوه اعتراض است زیرا حقانیت شیعیان را ثابت می‌کند.

الجزائری شهادت مظلومانه شیخ حسن شحاته در مصر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از علمای اهل سنت مصر هم این فاجعه را لکه ننگی برای کشور خود می‌دانند.

این عالم شیعی با بیان اینکه کشتن فردی به دلیل اعتقادات او بازگشت به تحجر و عقب‌گردی بزرگ است عنوان داشت: امروز علمای مصر این حقیقت را دریافته‌اند و به همین دلیل این جنایت وحشتناک را محکوم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: وهابی‌ها از گسترش تشیع بیمناک هستند؛ در گفت‌وگویی که با برخی از مفتی‌های آن‌ها داشتم به صراحت اعلام می‌کردند که اگر مکتب اهل بیت(ع) گسترش یابد مشروعیت وهابیت از بین رفته و چیزی برای آن‌ها نخواهد ماند.

الجزائری با اشاره به هراس شدید وهابیت از حوزه‌های علمیه شیعی به دلیل قدرت استنباط و بحث علمی شیعیان گفت: حوزه‌های ما مسائل را به خوبی مطرح کرده و از آنها دفاع می‌کنند به همین دلیل مورد دشمنی وهابیت قرار گرفته‌اند.

این عالم شیعه افزود: وهابیت تکفیری به دلیل اینکه قدرت بحث علمی شیعه را ندارد دست به جنایت می‌زند و به شهادت رساندن شیخ حسن شحاته با آن وضع فجیع یکی از آثار بارز این ضعف علمی و منطقی است.

وی با اشاره به ثبات قدم شیعیان در مسیر حقی که در پیش گرفته‌اند بیان داشت: شیعه هیچ گاه از روشی‌هایی چون فحاشی و قتل برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکرده و بر خلاف فرهنگ اهل سنت حرکت نمی‌کند.

الجزائری با تاکید بر پرهیز برخی افراد از توهین به عقاید اهل سنت گفت: امروز شاهد هستیم در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای بعضی اشخاص بدون در نظر گرفتن مصالح توهین‌هایی را علیه اهل سنت مطرح می‌کنند در حالیکه نمی‌دانند همین امر یکی از عوامل حملات وحشیانه به شیعیان به شمار می‌رود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: