انتقال آب کارون به فلات مرکزی یعنی نابودی کشاورزی خوزستان
تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی به قیمت نابودی کشاورزی خوزستان تمام می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی عنوان‌کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده انتقال آب کارون به فلات مرکزی هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد و علاوه بر آن چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.
وی افزود: خوزستان بیش از سایر استان‌های دیگر دارای اراضی مستعد کشاورزی است و اگر قرار است این اقدام به منظور توسعه، رشد و افزایش بهره‌وری باشند، اشتباه است.
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس تصریح‌کرد: اکنون پروژه‌های کشاورزی زیادی از جمله طرح مقام معظم رهبری در خوزستان در حال اجراء است؛ همچنین طرح توسعه کشاورزی مهر از دو سال گذشته در خوزستان کلید خورد و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است، پس انتقال آب کارون در کوتاه‌مدت علاوه بر این‌که موجب متوقف شدن این طرح‌ها می‌شود، هزینه‌های صرف شده نیز به هدر می‌رود.
سادات‌ابراهیمی اظهارکرد: جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی در اولویت کار نمایندگان خوزستان قرار دارد و اکنون در حال رایزنی جهت ممانعت از انجام این کار هستیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی یادآورشد: ما با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان و یزد مخالفیم و از مسئولان می‌خواهیم که بیش از این به خوزستان فشار نیاورند./



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: