تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود.این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی - شیعی و بیشتر دربارهٔ کشته‌شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.

این نمایش مذهبی هر ساله و حدود 70 سال است که در صالح شهر (شهرک شهید چمران) بمناسبت محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش گذاشته می شود . که جمع کثیری از مشتاقان به امام حسین و اهل بیت آن حضرت از صالح شهر ، شهرستان گتوند و حومه به تماشای واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن این امامان بزرگوار می نشینند.

در این ایام تعزیه هایی از جمله شهادت امام حسین (ع) ، شهادت حضرت عباس (ع) ، شهادت حر ، شهادت مسلم و طفلان آن حضرت (ع) ، تعزیه علی اکبر و حضرت قاسم (ع) و ... اجرا می گردد .

در ادامه برنامه های این ایام راس ساعت 20:00 امشب تعزیه موسی بن جعفر (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) و توسط هیئت عزاداران پهونده سفلی برگزار خواهد شد .که ان شاءا... ثوابی از این کار فرهنگی - مذهبی به روح پر فتوح روضه خوان امام حسین و این هیئت مذهبی مرحوم آ سید علاءالدین صدرالموسوی خواهد گردید . 

عکس هایی از این تعزیه متعاقبا در این سایت درج خواهد شد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: