گتوند با جاذبه های گردشگری آماده استقبال از مسافران نوروزی است
تاريخ : 16 / 12 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ایرنا-شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با جاذبه های گردشگری آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا در آستانه فصل بهار و نو شدن سال ، طبیعت زیبای شهرستان گتوند با مزارع سر سبز ، درختان کنار و باغات مرکبات دامان خود را برای دوستداران طبیعت گشوده است.
ˈ محمدعلی اسدی ˈ یک کارشناس از گتوند ضمن معرفی نقاط گردشگری و زیارتی این شهرستان گفت: سرزمین خوزستان مهد تمدن عیلام می باشد و این مهم را می توان از آثار به جا مانده در مناطقی چون چغازنبیل ،شوش، مسجد سلیمان و ایذه مشاهده کرد اما مهمترین اثری که از این دوره در شهر گتوند است تپه چغاست که در ابتدای ورودی شهر گتوند قرار دارد و ثبت ملی شده است.
وی افزود: هنگامی که بر فراز این تپه قرار می گیریم شهرستان گتوند را با مناظر زیبایی می توان مشاهده کرد که امید است با آغاز کاوش های باستان شناسی اسرار این تپه آشکار و اطلاعات آن در معرض دید هموطنان قرار گیرد.
این کارشناس ارشد تاریخ منطقه کیارس ، پل پرزین و پارک جنگلی را از دیگر نقاط دیدنی شهرستان گتوند دانست وگفت:این منطقه به دلیل بارندگی های فراوان سال جاری بسیار سرسبز و دیدنی شده که می توان در این ایام از آن دیدن کرد.
اسدی افزود: از مناطق دیگر گردشگری و سیاحتی گتوند ،منطقه سر سبز و تاریخی عقیلی می باشد که می توان با حضور در باغات ، مزارع و روستاهای تاریخی و شهرهایی مانند سماله وترکالکی از طبیعت زیبای بهاری لذت برد.
وی اظهار داشت:بقعه امامزاده محمد ابن زید(ع) نیز همه ساله پذیرای هزاران نفر از مسافران و زایران می باشد .
این کارشناس ارشد تاریخ افزود:دشت های سرسبز آبید ، شهر تاریخی جنت مکان و جزیره های 14گانه مجاور آن نیز از مناطق زیبای دیدنی و سیاحتی این شهرستان می باشد که دوستداران طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.
اسدی گفت:در مناطق یاد شده توسط ستاد سفرهای نوروزی و ادارات دولتی شهرستان دزفول امکانات رفاهی برای مسافران نوروزی فراهم شده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: